top of page
  • תמונת הסופר/תRaz Shalev

פינגרסטייל(Fingerstyle) – משלבים מלודיה בתוך ההרמוניה

עודכן: 10 ביולי 2023

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.


טכניקת גיטרה בסגנון פינגרסטייל היא דרך פופולרית ורב-תכליתית לנגן בגיטרה שיכולה ליצור מנגינות יפות ומקצבים מורכבים. טכניקה זו כוללת שימוש באצבעותיך כדי לפרוט על המיתרים, במקום שימוש במפרט או בפריטות DOWN-UP פשוטות. מה שקורה בפועל זה שאנחנו ננגן את המלודיה ביחד עם ההרמוניה באותו הזמן! היום, נעבור על היסודות של הטכניקה הנפלאה הזו בגיטרה, ונכיר כמה משירי הפינגרסטייל פופולריים בסגנון ותקבל כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל.


לימוד גיטרה אקורדים- לנגן בגיטרה מול הנחל
לנגן פינגרסטייל זה כמו להיות להקה של אדם אחד. צילום= אתי שרת

היסודות של טכניקת הפינגרסטייל בגיטרה:


כדי להבין את טכניקת הפינגרסטייל צריך לקחת צעד אחורה ולדעת תכילה לנגן פריטות ארפג'יו פשוטות.

בסרטון- שלושת סוגי הארפג'יו הבסיסיים.


מיקום היד - לטכניקת הפינגרסטייל בגיטרה יש חשיבות גבוהה שהיד תהיה במיקום נכון. זה אומר להניח את האגודל על המיתרים הנמוכים ואת שאר האצבעות האחרות על המיתרים הגבוהים. האגודל תנגן בדרך כלל את צלילי הבס, בעוד שאצבעותיך האחרות ינגנו את המנגינה והאקורדים (המלודיה וההרמוניה). מי שמכיר, פינגרסטייל זה בעצם נגינה של פריטת ארפג'יו ברמה אחת למעלה.


דפוסי הפריטה בנגינה עם האצבעות - יש הרבה דפוסי פריטה שבהם אתה אפשר להשתמש בטכניקת הפינגרסטייל, אבל הנפוץ ביותר הוא דפוס הפריטה של טראוויס (Travis picking pattern). תבנית זו כוללת החלפת האגודל בין מיתרי הבס והאצבעות האחרות בין המיתרים הגבוהים.


מהלכי אקורדים - טכניקת גיטרה Fingerstyle יכולה ליצור מנגינות יפות ומקצבים מורכבים על ידי שילוב אקורדים בדרכים מעניינות. תרגל מעבר בין אקורדים בצורה חלקה כדי ליצור צליל זורם ומגובש.


קבלו כמה שירי פינגרסטייל פופולריים בגיטרה:

Dust in the Wind

השיר הקלאסי הזה הוא דוגמה מצוינת לטכניקת פינגרסטייל בגיטרה. השיר משתמש בדוגמה פשוטה של פריטת אצבעות ובכמה אקורדים כדי ליצור מנגינה נפלאה.


Tears in Heaven

בלדה מרגשת זו כוללת עיבוד גיטרה יפהפה בסגנון פינגרסטייל. זוהי דרך מצוינת לתרגל תבניות של מעניינות ומעברי אקורדים.


Blackbird

השיר האייקוני הזה כולל תבנית מעט מאתגרת של פינגרסטייל, אבל זו גם מאפשר דרך מצוינת לפתח את כישורי הגיטרה שלך בסגנון הפינגרסטייל. בשיר כמה אקורדים פשוטים שמרגישים כאילו מדובר במנגינה מורכבת.


טיפים לתחילת העבודה בנגינה של פינגרסטייל בגיטרה:

התחל לאט - טכניקת גיטרה Fingerstyle יכולה להיות מאתגרת בהתחלה, לכן חשוב להתחיל לאט ולהתמקד בדיוק. חשוב לנגן כל תו בצורה נקייה וחדה לפני שמגבירים את המהירות.

תרגול אצבעות - כדי לפתח את כוח האצבע והמיומנות שלך, בצע תרגילים לאצבעות באופן קבוע. זה יכול לכלול תרגול סולמות, ארפג'יו ותרגילים אחרים דומים.


האזינו ולמדו - האזינו להקלטות של שירי הגיטרה האהובים עליכם ב-Fingerstyle ונסו ללמוד אותם לפי האוזן. על הדרך יכול גם לעזור לך לשפר את השמיעה המוזיקלית שלך ולשפר את יכולתך לנגן לפי שמיעה ותחושה.


לסיכום, טכניקת הפינגרסטייל היא דרך רב-תכליתית ומתגמלת לנגן בגיטרה. עם קצת תרגול, אתה יכול ליצור מנגינות יפות ומקצבים מורכבים. השתמש בעצות ובטכניקות שדיברנו עליהן היום, זה כדי לעזור לך להתחיל ולחקור את האפשרויות הרבות של נגינה בגיטרה וכמובן שתמיד תוכלו להעזר במורה לגיטרה.


עשה לכם חשק? רוצים להתייעץ איתי?


bottom of page