top of page
  • תמונת הסופר/תRaz Shalev

5 טיפים לטכניקה נכונה עם הגיטרה

עודכן: 10 ביולי 2023

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.


כמורה לגיטרה, אני מבין את החשיבות הרבה שיש לטכניקה נכונה בגיטרה, בעיקר מהצעדים הראשונים. נגינה בגיטרה היא מהנה ומתגמלת, אבל זה גם יכול להיות מאד מתסכל אם אין לך טכניקה נכונה או שלמדת שגיאה ורצת איתה שנים רבות. נגינה עם טכניקה לא נכונה לא רק מעכבת את ההתקדמות שלך עם הגיטרה אלא גם יכולה גם לגרום לפציעות וכאבים בטווח הארוך. לכן יש חשיבות רבה לפתח הרגלים טובים וטכניקה נכונה כבר מההתחלה, אפילו משיעור הגיטרה הראשון שלך.

אז קבלו כמה טיפים כיצד לנגן בגיטרה בעזרת הטכניקה הנכונה.


לימוד גיטרה בזום- 5 יתרונות אל מול שיעורי גיטרה פרונטליים
טכניקה נכונה עם הגיטרה תגרום לכם לחייך תוך כדי נגינה :) צילום= אתי שרת

1. יציבה נכונה

אחד ההיבטים החשובים ביותר של נגינה נכונה בגיטרה הוא שמירה על יציבה נכונה. יש להחזיק את הגיטרה במצב נוח המאפשר לנגן מבלי לאמץ את השרירים. בשיבה הקלאסית מומלץ לשבת זקוף עם הרגל החלשה על הרגלית, רגליים בפיסוק, והגיטרה מונחת על בין הבטן לברך של הרגל החלשה. שמור על הכתפיים שלך רפויות, והזרועות שלך צריכות להיות בזווית נוחה כדי להגיע למיתרים ולראות את כל צוואר הגיטרה.


2. מיקום הידיים

מיקום נכון של היד הוא עוד מרכיב קריטי בטכניקת גיטרה טובה ונכונה. היד הלוחצת צריכה להיות ממוקמת כך שהאצבעות שלך יהיו מאונכות ללוח השריגים, והאגודל שלך צריך להיות מאחורה במרכז צוואר הגיטרה. היד הפורטת צריכה להיות ממוקמת עם פרק כף היד ישר, והאצבעות צריכות להיות חצי עגולות באזור חור תיבת התהודה.


3. מיקום האצבעות

מיקום נכון של האצבעות חיוני להשמעת תווים נקיים, חדים ומדויקים. האצבעות של היד הלוחצת צריכות להיות ממוקמות כמה שיותר קרוב לשריגים וצריכות ללחוץ על המיתרים עם קצות האצבעות (כרית האצבע- החלק שמתחת לציפורן). בהתחלה יש ללחוץ חזק ואז ללמוד תוך כדי תנועה מהי כמות הלחץ הדרושה להפקת צליל נקי.


4. טכניקת פריטה נכונה

טכניקת פריטה היא היבט חשוב מאד של נגינה בגיטרה. חשוב לשמור על היד הפורטת רגועה ולהשתמש בתנועה עקבית. חשוב לפרוט על המיתרים באופן שווה, צריך להיות ממוקם כך שאתה לא פורט על המיתרים חזק מדי או רך מדי. אלא אם ישנה הוראת ביצוע לנגן בצורה הזו או שבשלבים המתקדמים אתה מחליט שכך אתה רוצה שהנגינה תתבצע.


5. תרגל בעקביות

המפתח להשגת טכניקת גיטרה נכונה הוא תרגול עקבי. הקפידו להקדיש זמן לתרגול, גם אם זה רק לכמה דקות. התאמנו לאט וביסודות ואז העלו בהדרגה את רמת הקושי בכל תרגול שלכם.


בסרטון- שלבים להפקת צליל חד ונקי מהגיטרה



לסיכום, פיתוח טכניקת גיטרה נכונה חיונית לנגינה יעילה בגיטרה ובעיקר בתחילת הדרך. יעזור לך למנוע פציעות וכאבים ולהשגת המטרות המוזיקליות שלך. על ידי ביצוע טיפים אלה ותרגול עקבי, אני בטוח שאתה בדרך להיות נגן גיטרה מיומן ובטוח בעצמך.


עשה לכם חשק ללמוד גיטרה? רוצים להתייעץ איתי?


bottom of page