top of page
  • תמונת הסופר/תRaz Shalev

10 שירים שכל נגן גיטרה מתחיל חייב להכיר

עודכן: 10 ביולי 2023

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.


אם אתה נגן גיטרה מתחיל, זה יכול להיות מתסכל לנסות ולהבין מאיפה להתחיל עם הלמידה שלך בגיטרה. יש האומרים- תורת הגיטרה. אחת הדרכים הטובות ביותר להתחיל עם הגיטרה היא ללמוד כמה שירים פופולריים שהם ידידותיים למתחילים. תמיד תוכלו להיעזר במקביל גם בשיעורי גיטרה פרטיים או שיעורי גיטרה באינטרנט. קבלו הדרכת גיטרה קצרה שבה נעבור על 10 השירים מומלצים ללימוד גיטרה למתחילים, את רובם, אם לא כולם, תוכלו לנגן כבר היום עם בגיטרה קלאסית שלכם, שירים אלו כוללים כמה אקורדים קלים, פריטות קלות בגיטרה וטיפים שיעזרו לך להתחיל לנגן בגיטרה. חלקם אפילו מאד מרשימים והם מבוצעים בפריטה בסגנון פינגרסטייל (Fingerstyle guitar).


לימוד גיטרה אקורדים- לנגן בגיטרה מול הנחל
פשוט לשבת ולנגן בגיטרה מול הנחל, יש יותר טוב מזה? :) צילום= אתי שרת

Knockin' on Heaven's Door- Bob Dylan

בשיר זה יש רק ארבעה אקורדים (C,G, D ו-Am) ותבנית נגינה פשוטה בגיטרה, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת למתחילים. לשיר יש טמפו איטי והוא דרך מצוינת לתרגול הפריטה שלך.


Wonderwall - Oasis

השיר הקלאסי הזה הוא בחירה מצוינת למתחילים מכיוון שהוא משתמש רק בארבעה אקורדים (Em, G, D ו-A) כשננגן בגיטרה את השיר נבחין בכך שיש לו תבנית פריטה פשוטה. תוך כדי הנגינה בגיטרה תוכלו גם לשיר די בקלות.


House of the Rising Sun - The Animals

אפשרות מצוינת למתחילים מכיוון שהוא משתמש רק בכמה אקורדים (Am, C, D, F ו-E) ויש לו מהלך אקרודים חוזר באותה הצורה למשך כל השיר. פריטת השיר מתבצעת בפינגרסטייל- פריטת ארפג'יו והוא עשוי להיות מעט מאתגר למתחילים, אך זוהי דרך מצוינת לתרגל את סגנון הפריטה המיוחד הזה בגיטרה.


Horse with No Name - America

שיר קלאסי עם שני אקורדים בלבד (Em ו-D), מה שהופך אותו לקל מאד ללימוד לנגנים מתחילים בגיטרה. גם שיר זה הוא בעל תבנית פריטה פשוטה יחסית.


I'm Yours- Jason Mraz

בחירה פופולרית עבור נגני גיטרה מתחילים מכיוון שהוא משתמש רק בארבעה אקורדים (G, D, Em ו-C). גם תבנית הפריטה היא פשוטה, ולשיר יש תחושה כיפית ואופטימית.


Wish You Were Here- Pink Floyd

שיר הרוק הקלאסי משתמש רק בכמה אקורדים (G, D, Am ו-C) ויש לו תבנית פריטה פשוטה יחסית. זוהי דרך מצוינת לתרגל ולשפר את התזמון ואת מעברי האקורדים.


Country Roads- John Denver

אופציה נהדרת לנגני גיטרה מתחילים מכיוון שהוא משתמש רק בכמה אקורדים (G, D ו-Em) בעל תבנית נגינה פשוטה. לשיר יש תחושה מהנה ואופטימית גם כאן תוכל לתרגל את השירה שלך תוך כדי נגינה בגיטרה.


Stairway to Heaven- Led Zeppelin

השיר האייקוני הזה אולי נראה מאיים, אבל הוא למעשה דרך מצוינת לאתגר את עצמך כנגן גיטרה מתחיל. הוא משתמש רק בכמה אקורדים (Am, C, G, D ו-F) ויש לו דפוס של חזרתיות שקל ללמוד עם קצת תרגול.


Brown Eyed Girl- Van Morrison

גם כאן נוכל להבחין שיש רק כמה אקורדים (G, C, D ו-Em) ותבנית פריטה פשוטה, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור נגני גיטרה מתחילים. לשיר יש תחושה מהנה ואופטימית וגם השיר הזה נותן לנו אחלה של הזדמנות לתרגל את התזמון והמעברים באקורדים.


Blackbird - The Beatles

השיר היפה הזה יכול להיות קצת מאתגר למתחילים, אבל זו אחלה דרך להתחיל ולתרגל את כישורי הפינגרסטייל שלך. בגדול השיר משתמש רק בכמה אקורדים (G, Am, ו-D) ויש לו דפוס של פריטת ארפג'יו שחוזרת על עצמה וקל ללמוד אותה עם קצת תרגול.


לסיכום, לימוד שירים פופולריים בגיטרה היא דרך מצוינת להתחיל את המסע שלך עם הגיטרה. השירים ברשימה זו כולם קלים יחסית ואפשריים לנגני גיטרה מתחילים. הם יעזרו לך לתרגל את מעברי האקורדים, הקצב ויכניסו אותך לעניינים. בנוסף לשירים פופולריים, כפי שכבר הבחנו, יש לעתים קרובות מהלכי אקורדים פשוטים ודפוסי פריטה שקל ללמוד לנגני גיטרה מתחילים. זה עושה את החוויה הראשונית עם הגיטרה פחות מאיימת להתחיל ולנגן ועוזר לבנות ביטחון.לימוד שירים פופולריים יכול להיות מהנה יותר מסתם תרגול סולמות ותרגילים. זוהי דרך מהנה ליישם את המיומנויות שאתה לומד ויכולה לשמור לך מוטיבציה להמשיך להתאמן. לימוד שירים פופולריים יכול לעזור לך לפתח את האוזן ולשפר את המוזיקליות שלך. על ידי לימוד שירים שאתה כבר מכיר ואוהב, תתחיל לזהות מהלכי אקורדים נפוצים ותבניות של דפוסי פריטות נפוצות, מה שיכול לעזור לך לזהות אותם לאחר מכן גם בשירים אחרים ואז הביצוע יהיה הרבה יותר קל. לימוד שירים פופולריים בגיטרה יכול לעזור לך להתחבר למוזיקאים וחובבי מוזיקה אחרים. אם אתה מנגן שיר שאנשים אחרים מכירים ואוהבים, זו יכולה להיות דרך מצוינת להתחיל שיחה או אפילו ג'אם ביחד. בסך הכל, לימוד שירים פופולריים היא דרך מצוינת להתחיל עם הגיטרה כי זה כיף, מתגמל, ויכול לעזור לך לפתח את הכישורים והמוזיקליות שלך.


עשה לכם חשק ללמוד גיטרה? רוצים להתייעץ איתי?


bottom of page